برخی از معاونان فناوری اطلاعات بانکها از جمله بخشی زاده معاون آی تی بانک دی معتقد هستند که نزدیک به ۸۰ درصد زیرساخت احراز هویت الکترونیکی در بانکها فراهم شده، اما در این خصوص باید قوانین خاصی از سوی بانک مرکزی صادر شود تا تغییرات لازم نسبت به آن قوانین هم صورت گیرد. دریافت دسته چک، امضای عقد قرارداد تسهیلاتی، افتتاح حساب و به تبع آن صدور کارت بانکی نیاز به حضور مشتری در شعبه است که به ماجرای احراز هویت بر میگردد.از نظر صادقی معاون آی تی بانک اقتصاد نوین اصلیترین دلیل حل نشدن مساله احراز هویت الکترونیکی فرایندهای سنتی بانکها و دستورالعملهای قدیمی بانک مرکزی است که امکان استفاده از خدمات بانکی بدون احراز هویت را نمیدهد. همچنین دلایل دیگر عدم وجود نهاد مورد قبول همگان برای تأیید هویت افراد حقیقی و حقوقی و نبود سازمانها و نهادها برای اعتبارسنجی است.بهمنی معاون آی تی پست بانک با اشاره به اینکه باید برخی قوانین جهت عدم نیاز به حضور فیزیکی در شعبه حذف شود یا تغییر کند، گفت: الکترونیکی و دیجیتالی کردن برخی خدمات بانکی مثل نظام اعتبارسنجی، افتتاح حساب و اعطای تسهیلات وصول و برگشت چک در این راستا باید صورت گیردICBS - اعتبار سنجی حافظ سامان ایرانیان#eKYC #فینتک#کروناسنجش اعتباراهلیت و صلاحیت#samanرتبه اعتباری